Budda-BLOG
om mani peme hung
BLOG - archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

RABAT 10%

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

DOSTAWA GRATIS OD 200 ZŁ

Wysyłka za granicę

W przypadku wysyłki za granicę Polski, prosimy nie korzystać z systemu sprzedaży na stronie internetowej, lecz skontaktować się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego. Zamówione książki zostaną wysłane po uprzednim uzgodnieniu: zamawianych tytułów i liczby egzemplarzy, kosztów wysyłki do danego kraju oraz po opłaceniu zamówienia w formie przedpłaty. Preferujemy płatności za pośrednictwem systemu PayPal.

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Otrzymasz 100 punktów w naszym programie lojalnościowym (jeśli jesteś zarejestrowanym klientem). Nie wysyłamy więcej wiadomości niż jedna na dwa tygodnie.
Nowości
BUDDYZM : Guru pije burbon?
BUDDYZM : Guru pije burbon?
76,00 zł 44,00 zł
szt.
Tybetańska sztuka kochania
Tybetańska sztuka kochania
76,00 zł 46,00 zł
szt.
Dane Fundacji

FUNDACJA ROGATY BUDDA

Nr rachunku bankowego:
Idea Bank
30 1950 0001 2006 5232 7070 0002

Bank Pekao SA
02 1240 5178 1111 0010 8248 6326


Darowizny PayPal

KRS: 0000551995
NIP: 754 309 21 68
REGON: 361179150

Adres korespondencyjny:
Fundacja Rogaty Budda
ul. Sosnkowskiego 40-42
PO BOX 2265
45-265 OPOLE 15

Porada dla Garłanga ze wschodnich wąwozów Gjalmo Rong 0
Porada dla Garłanga ze wschodnich wąwozów Gjalmo Rong

Patrul Rinpocze (1808-1887) – jeden z najsławniejszy buddyjskich nauczycieli linii njingma XIX stulecia, ceniony i uznawany przez wszystkie szkoły buddyzmu tybetańskiego, mistrz Wielkiej Doskonałości (dzogczen) i propagator bezstronnego ducha ruchu rime. Całe swoje życie spędził jako skromny, często nierozpoznawany wędrujący mnich, z dala od wygód i przepychu klasztorów. Znalazło to odzwierciedlenie w jego licznych pismach, które dzięki prostocie i przystępności stylu, zostały szeroko rozpowszechnione w Tybecie.

Poniższe nauki pochodzą z książki
Oświecony włóczęga, opracowanej przez Matthieu Ricarda, która jest dostępna w przedsprzedaży w naszej księgarni. UWAGA: Do każdego zakupionego w tej formie egzemplarza dodajemy w prezencie książkę "Obecność Mistrzów". Aby kupić książkę w przedsprzedaży KLIKNIJ TU!

Więcej o Patrulu Rinpocze na RigpaWiki.

=====

Porada dla Garłanga ze wschodnich wąwozów Gjalmo Rong

Oto kilka kluczowych punktów spisanych dla ludzi o nikłej formalnej wiedzy, którzy chcą praktykować nauki.

Po pierwsze, jeśli chcesz praktykować nauki, ale dotąd się tego nie podjąłeś, to twoja decyzja nie jest dość silna. Z lekkomyślnością szaleńca podejmij tę najważniejszą decyzję: posłuchaj rady wykwalifikowanego mistrza duchowego i nikogo innego.

Rozwinąwszy głębokie zaangażowanie, rozpocznij wstępne praktyki, używając czterech rozmyślań, które ukierunkowują umysł na Dharmę – w ten sposób oswoisz swój umysł.

Następnie, bez względu na to, co ci się przydarza, dobrego lub złego, zrozum, że zwykłe doczesne sprawy nie mają najmniejszego znaczenia, nawet tak małego jak ziarno sezamu.

Dopóki z naturalną niechęcią nie będziesz patrzeć na zwykłe sprawy samsary – jak ktoś chory na zapalenie wątroby patrzy z odrazą na porcję tłustego jedzenia – prawdopodobnie zmienisz się w ascetę, który nadal goni w kółko, jak wół za własnym ogonem przytrzaśniętym drzwiami.

Jeśli jesteś zmotywowany do rezygnacji ze zwykłych zajęć tylko z powodu chwilowego impulsu, skończysz jako nieudany „urzeczywistniony jogin”, zblazowany „wielki medytujący”, jak ktoś, kto marnuje swój czas, mocząc stare, wyschłe buty w wodzie w nadziei, że pewnego dnia znów zmiękną.

Dopóki nie zrozumiesz w pełni czterech rozmyślań, które ukierunkowują umysł na Dharmę i nie zyskasz prawdziwej zdolności wyrzeczenia się zwykłego życia, nie zawracaj sobie nawet głowy mantrami i rezygnacją ze zwykłych czynności, żeby praktykować. To jest ważne.

I z drugiej strony, gdy zaczniesz odczuwać nieprzezwyciężone zmęczenie samsarą, ogarnie cię autentyczny duch wyrzeczenia, gdy poczujesz niezmienne oddanie i silną pewność siebie, zrobiłeś pierwszy krok: niezłomną wolność od opinii innych.

To jest czas, aby zdystansować się wobec przyjaciół i wrogów, zrezygnować z planów, zapomnieć o wszystkim, co miałeś zrobić, niezależnie od opinii twoich przyjaciół lub partnerów. To jest czas, żeby ogłuchnąć na przełożonych i na podwładnych. To jest czas, aby samodzielnie zdecydować się na przejęcie sterów własnego losu i pomknąć ku wolności, tak jak dzikie zwierzę złapane we wnyki stara się z zapałem uwolnić, a gdy to mu się uda, umyka jak najszybciej.

Co do istoty praktyki, ćwiczenia z udziałem ciała i mowy (jak służącymi) nie będą najskuteczniejsze. O wiele bardziej pożyteczna będzie praca z umysłem (mistrzem wszystkiego).

Jeśli chodzi o cel praktyki, wiedz, że bez korzeni (przyjmowanie schronienie i rozwijanie bodhiczitty) pień (śluby i nakazy) nie może wzrastać. Bez tego kwiaty (pogląd i postawa) nie mogą rozkwitnąć ani owoce (faza budowania i spełnienia) nie mogą dojrzeć.

Źródłem całej ścieżki Dharmy jest przyjmowanie schronienia i rozwijanie bodhiczitty (pragnienie osiągnięcia stanu buddy, oświeconego stanu, dla dobra wszystkich istot). To są dwa korzenie osiemdziesięciu czterech tysięcy działów Dharmy i dziewięciu pojazdów. Są też podstawą, istotą, a także głównym pniem i siłą życiową ścieżki. Bez nich praktyka Dharmy jest tylko trupem (w dodatku w stanie rozkładu), pustym i bez życia.

O tych dwóch korzeniach można wiele powiedzieć, ale podsumuję krótko: przyjmowanie schronienia oznacza rozwijanie całkowitej pewności i zaufania do najwyższych Trzech Klejnotów. Rozwijanie bodhiczitty oznacza uświadomienie sobie, że istnieje nieskończoność istot, które były naszymi rodzicami, i ślubowanie, że nigdy nie porzuci się uszczęśliwiania ich w tym życiu i dążenia do własnego ostatecznego osiągnięcia stanu buddy dla ich pożytku.

Nie chwytaj tylko sierści, słów; zadbaj o moc w kopytach, w praktyce. Otrzymawszy instrukcje od mistrza duchowego, ćwicz guru jogę (łączenie się z ostateczną naturą guru), przeniesienie świadomości (phoła) lub jakąkolwiek inną praktykę bezpośredniej i szybkiej ścieżki, do której otrzymałeś inicjację.

Jeśli nie możesz sobie z tym poradzić, postaw fundamenty (schronienie oraz bodhiczitta) i recytuj mantrę mani (OM MANI PEME HUNG), utrzymując serdeczną dobroć. To wystarczy.

Dodam, że jeżeli nie będzie cię popychać na ścieżce energia wytrwałej pilności i determinacji, to nawet gdy znasz wszystkie pisma dziewięciu pojazdów, nie doprowadzi cię to do osiągnięcia stanu buddy w jednym życiu.

Wiedz, że pewnego dnia, gdy tylko usłyszysz słowa: Trzy Klejnoty, osiągniesz oświecony stan. Zaufaj temu.

Napisane przez Palge w Szri Singha

=====
Źródło: Oświecony włóczęga. Tłumaczenie Dorota Bury.
=====

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl